Hai, bagaimana kami boleh membantu?
[Shopee Partner & ShopeeFood Merchant] Soalan Lazim Rakan Kongsi Shopee & ShopeeFood Merchant
Inggeris |
Bahasa Malaysia
Rakan Kongsi Shopee
[Shopee Partner] Apakah perbezaan antara akaun ShopeePay Merchant dan akaun Shopee Partner?
[Rakan Kongsi Shopee] Apakah itu MDR?
[Rakan Kongsi Shopee] Bagaimana untuk mengeluarkan bayaran balik?
[Rakan Kongsi Shopee] Bagaimana untuk melihat butiran transaksi?
[Shopee Partner] Laporan Pengeluaran & Penyelesaian Harian
Peniaga ShopeeFood
Menjadi Peniaga ShopeeFood
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah saya boleh memohon untuk menjadi Peniaga ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Adakah ShopeeFood tersedia di kawasan saya jika saya ingin menjadi penjual ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Saya sudah menjadi Saudagar ShopeePay, adakah saya juga boleh menjadi Saudagar ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Apakah dokumen yang diperlukan jika saya seorang penjual Makanan Halal?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah saya tahu jika permohonan ShopeeFood saya berjaya?
[ShopeeFood Merchant] Apakah jenis makanan yang dilarang dijual di ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Apakah barangan yang dilarang untuk dijual di ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Apakah Menu dan Dasar Kandungan ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Apakah Menu dan Garis Panduan Kandungan ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Di manakah saya boleh merujuk jika saya memerlukan lebih banyak garis panduan dan dasar mengenai ShopeeFood?
Menguruskan Akaun Pedagang ShopeeFood anda
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk menukar/mengemas kini maklumat Merchant saya?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk menukar butiran Akaun Saya dalam Rakan Kongsi Shopee?
[ShopeeFood Merchant] Mengapa saya tidak boleh mengakses aplikasi ShopeeFood Merchant?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah cara saya memohon untuk menukar menu/kandungan ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah cara menukar butiran akaun pentadbir/kakitangan ShopeeFood saya?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk menetapkan semula kata laluan untuk Akaun Kakitangan?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah cara saya menyediakan waktu operasi kedai saya?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana Mengurus Pembukaan Kedai dan Menjeda Pesanan?
[ShopeeFood Merchant] Mengapakah akaun Merchant saya digantung dan bagaimana untuk mengaktifkannya semula?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah cara saya menamatkan/mengaktifkan semula akaun kedai ShopeeFood saya?
[Rakan Kongsi Shopee] Saya menghadapi masalah log masuk ke aplikasi Rakan Kongsi Shopee, bagaimana saya boleh menetapkan semula butiran log masuk ShopeePartner saya?
Menguruskan Pesanan ShopeeFood anda
[ShopeeFood Merchant] Di manakah saya boleh melihat kemas kini langsung tentang pesanan yang diterima dan dibatalkan?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana jika pesanan saya habis tetapi Rakan Kongsi Penghantaran telah tiba untuk mengambil pesanan?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana jika saya tidak boleh menghubungi rakan kongsi penghantaran untuk penghantaran makanan?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimanakah cara saya membatalkan pesanan dalam apl rakan kongsi?
[ShopeeFood Merchant] Saya menerima pesanan mencurigakan yang dibuat oleh 1 pembeli lebih daripada 3 kali
Urus Niaga dan Penyelesaian
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk melihat transaksi untuk semua kedai saya?
[ShopeeFood Merchant] Bilakah saya akan menerima jumlah penyelesaian saya untuk pesanan yang telah siap?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana jika saya mengalami masalah penyelesaian?
[ShopeeFood Merchant] Mengapakah terdapat Pelarasan Wallet dalam transaksi saya?
Peranti EDC
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana Mengendalikan EDC dan apa yang perlu dilakukan jika peranti saya tidak berfungsi?
[ShopeeFood Merchant] Peranti saya rosak/dicuri, bolehkah saya mendapatkan pengganti?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk meminta kertas termal EDC?
Lain-lain
[ShopeeFood Merchant] Saya ingin melaporkan isu mengenai Rakan Kongsi Penghantaran ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk menyertai Kempen atau promosi ShopeeFood?
[ShopeeFood Merchant] Apakah yang perlu saya lakukan jika pesanan saya dibatalkan tetapi saya telah menyediakan bahan makanan?
[ShopeeFood Merchant] Bagaimana untuk melaporkan ulasan yang tidak sesuai/ ulasan palsu dalam penilaian pembeli?
Pembeli ShopeeFood
[ShopeeFood] Bagaimana hendak membatalkan pesanan ShopeeFood?
[ShopeeFood] Mengapa saya tidak boleh mengakses ShopeeFood?
[Pembeli ShopeeFood] Di manakah saya boleh mencari baucar yang dituntut saya?
[ShopeeFood Buyers] Adakah baucar saya akan dikreditkan kembali ke akaun saya jika pesanan saya dibatalkan?
[ShopeeFood] Saya ingin melaporkan isu mengenai Rakan Kongsi Penghantaran ShopeeFood
Adakah anda berpuas hati dengan artikel ini?
Berpuas hati
Tidak berpuas hati